Looser
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Ich hab da mal ne Frage zur Spielmechanik.
Ich dachte immer das ist eine klare Sache, es wird beim Sockelrezept zufällig eine Sockelzahl zwischen 1 und 6 festegelegt und wenn die maximale Sockelanzahl überschritten ist das Maximum an möglichen Sockeln gewählt. Dieser Wissenstand deckt sich mit den Informationen auf diablo wiki
"Cube-convert.gif 1 Tal Rune + 1 Thul Rune + 1 Perfect Topaz + Normal Body Armor --> Socketed Body Armor of same type
This recipe adds 1-4 sockets to the armor, making it potentially useful for a Runeword.
The game always rolls for up to 6 sockets with this recipe. The amount of sockets is then capped to the maximum amount that particular item can have. Armor that can only have up to 2 sockets would therefore have a 1/6 chance of 1, and a 5/6 chance of 2."
Ich wurde aber darauf aufmerksam gemacht dass Arreat Summit dazu anderer Ansicht ist.
" 1 Tal Rune + 1 Thul Rune + 1 Perfect Topaz + Normal Body Armor = Socketed Body Armor of same type
The number of sockets created will vary. The item must be normal and unsocketed. Low-quality items and superior items do not work. The item gets 1-4 sockets, randomly. However, the number of sockets is then restricted by the maximum number of sockets that base item with that ilvl can have. The chance to get X sockets in most armor is 1/4 (I.E: Mage plate has a max of 3 sockets, so it has a 2/4 [1/2] chance to get 3 sockets). The base of 6 was used in the ratios for all the above mentioned areas."
Ist die Chance nun 25% für 1-4 Sockel oder doch zu 50% 4sockel und ~16.6% auf 1,2 oder 3 Sockel?
Hat jemand noch eine weitere Quelle dazu?
Oder schon selber mal eine Testreihe gemacht?
Und falls niemand genaues dazu weiß: Kann jemand von euch abschätzen wie groß der Stichprobenumfang in etwa werden muss bevor sich das halbwegs verlässlich ableiten lässt welche Berechnung verwendet wird?
Ich hoffe mir kann geholfen werden ohne dass ich das ganz praktisch austesten muss.
Ich dachte immer das ist eine klare Sache, es wird beim Sockelrezept zufällig eine Sockelzahl zwischen 1 und 6 festegelegt und wenn die maximale Sockelanzahl überschritten ist das Maximum an möglichen Sockeln gewählt. Dieser Wissenstand deckt sich mit den Informationen auf diablo wiki
"Cube-convert.gif 1 Tal Rune + 1 Thul Rune + 1 Perfect Topaz + Normal Body Armor --> Socketed Body Armor of same type
This recipe adds 1-4 sockets to the armor, making it potentially useful for a Runeword.
The game always rolls for up to 6 sockets with this recipe. The amount of sockets is then capped to the maximum amount that particular item can have. Armor that can only have up to 2 sockets would therefore have a 1/6 chance of 1, and a 5/6 chance of 2."
Ich wurde aber darauf aufmerksam gemacht dass Arreat Summit dazu anderer Ansicht ist.
" 1 Tal Rune + 1 Thul Rune + 1 Perfect Topaz + Normal Body Armor = Socketed Body Armor of same type
The number of sockets created will vary. The item must be normal and unsocketed. Low-quality items and superior items do not work. The item gets 1-4 sockets, randomly. However, the number of sockets is then restricted by the maximum number of sockets that base item with that ilvl can have. The chance to get X sockets in most armor is 1/4 (I.E: Mage plate has a max of 3 sockets, so it has a 2/4 [1/2] chance to get 3 sockets). The base of 6 was used in the ratios for all the above mentioned areas."
Ist die Chance nun 25% für 1-4 Sockel oder doch zu 50% 4sockel und ~16.6% auf 1,2 oder 3 Sockel?
Hat jemand noch eine weitere Quelle dazu?
Oder schon selber mal eine Testreihe gemacht?
Und falls niemand genaues dazu weiß: Kann jemand von euch abschätzen wie groß der Stichprobenumfang in etwa werden muss bevor sich das halbwegs verlässlich ableiten lässt welche Berechnung verwendet wird?
Ich hoffe mir kann geholfen werden ohne dass ich das ganz praktisch austesten muss.