Budokai
Well-known member
- Registriert
- 28 Juli 2006
- Beiträge
- 2.373
- Punkte Reaktionen
- 416
In PoE haben wir
Evasion:
When you are hit by any attack you have a chance to "dodge" it, completely nullifying all damage and other harmful effects. You can't dodge individual ticks of Damage over Time (DoT) effects, but you can dodge the initial attack and prevent the DoT or Crit from being applied to you in the first place.
Wichtig in PoE ist die Formel so dass die Wahrscheinlichkeit den nächsten hit zu Dodgen mit jedem erfolgreichen Evade leicht reduziert wird , solange bis man getroffen wird oder der Timer abgelaufen ist , was das ganze wieder auf 0 zurücksetzt.
Armour
Physical damage reduction from armour only mitigates physical damage from hits using the formula:
Die Anzeige im Charscreen ist völlig wertlos und man kann quasi unendlich Armour stacken und auch 100.000 Armour was in PoE1 möglich ist haben noch mehr phys damage prevention als 80.000 armour
Block
Blocking is a layer of defense that will entirely prevent damage from an enemy melee or projectile hit but not from spells.
It also doesnt prevent AOE or Ground effects. but can prevent them by blocking the original hit.
Spellblock
Spell Blocking is a layer of defense that will entirely prevent damage from spells projectiles
Spell Supression
A suppressed spell is always 50% of its damage by default. Suppression % is the chance of suppressing a spell.
50% = half of spells will be suppressed to 50% damage reduction
Ward
Ward is a defence capable of taking damage from hits before life or energy shield
% phys Reduction
flat phys reduction
AllRes
% Resistance to all Elemental Damage
Energy Shield
Takes damage before taking damage from your life expcet for chaos damage.
Und dann gibt es noch zu viele individuelle kleine Dinge im Skillbaum die Schaden verhindern können um diese nun alle aufzuzählen.
In D4 haben wir:
Armour;
absolute % of phys damage reduction mit cap
AllRes:
% elemental reduction
Dodge Chance:
% dodge chance
% flat all damage reduction: % all damage reduction
Barrier:
When you take damage, it first depletes your Barrier and then the remainder goes into Life
Baskenater hat gestern gemeint , dass er das D4 System viel besser findet und alle verschiedenen Defence Layers von PoE einfach nur künstlich aufgeblähten Schwachsinn.
Ich bin da komplett anderer Meinung als er und ein so simples System wie D4 würde mir wahnsinnig viel Immersion im POE Universum rauben.
% all damage reduction finde ich ganz furchtbar und caps die jeder erreicht brauche ich auch nicht !
Evasion:
When you are hit by any attack you have a chance to "dodge" it, completely nullifying all damage and other harmful effects. You can't dodge individual ticks of Damage over Time (DoT) effects, but you can dodge the initial attack and prevent the DoT or Crit from being applied to you in the first place.
Wichtig in PoE ist die Formel so dass die Wahrscheinlichkeit den nächsten hit zu Dodgen mit jedem erfolgreichen Evade leicht reduziert wird , solange bis man getroffen wird oder der Timer abgelaufen ist , was das ganze wieder auf 0 zurücksetzt.
Armour
Physical damage reduction from armour only mitigates physical damage from hits using the formula:
Die Anzeige im Charscreen ist völlig wertlos und man kann quasi unendlich Armour stacken und auch 100.000 Armour was in PoE1 möglich ist haben noch mehr phys damage prevention als 80.000 armour
Block
Blocking is a layer of defense that will entirely prevent damage from an enemy melee or projectile hit but not from spells.
It also doesnt prevent AOE or Ground effects. but can prevent them by blocking the original hit.
Spellblock
Spell Blocking is a layer of defense that will entirely prevent damage from spells projectiles
Spell Supression
A suppressed spell is always 50% of its damage by default. Suppression % is the chance of suppressing a spell.
50% = half of spells will be suppressed to 50% damage reduction
Ward
Ward is a defence capable of taking damage from hits before life or energy shield
% phys Reduction
flat phys reduction
AllRes
% Resistance to all Elemental Damage
Energy Shield
Takes damage before taking damage from your life expcet for chaos damage.
Und dann gibt es noch zu viele individuelle kleine Dinge im Skillbaum die Schaden verhindern können um diese nun alle aufzuzählen.
In D4 haben wir:
Armour;
absolute % of phys damage reduction mit cap
AllRes:
% elemental reduction
Dodge Chance:
% dodge chance
% flat all damage reduction: % all damage reduction
Barrier:
When you take damage, it first depletes your Barrier and then the remainder goes into Life
Baskenater hat gestern gemeint , dass er das D4 System viel besser findet und alle verschiedenen Defence Layers von PoE einfach nur künstlich aufgeblähten Schwachsinn.
Ich bin da komplett anderer Meinung als er und ein so simples System wie D4 würde mir wahnsinnig viel Immersion im POE Universum rauben.
% all damage reduction finde ich ganz furchtbar und caps die jeder erreicht brauche ich auch nicht !