Todes-Engelchen
Guest
Ich habe gestern folgendes auf AS entdeckt:
How is extra damage calculated in magic weapons that get a certain amount of extra damage from a suffix as well as from a certain percentage of extra damage from a prefix: King's will give up to 200% extra damage and Slaughter will give up to 20 damage to maximum, so on a sword with normally maximum 80 damage will this give 200% over 80 and then add 20 damage?
Yes. In this case, first we apply the percentage, then the addition. This calculation can become very, very complex when factoring in shrines, auras, etc.
Soll mir das sagen dass neuerdings nun der max damage auf waffen nicht mehr in einen finalen waffenschaden eingerechnet wird, der dann einfach als neuer startwert für alle anderen berechnungen herangezogen wird?
Wieso sonst sollte es mit shrines dann sehr komplex werden?
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/basics.shtml
und seit wann ist die range verändert? "range adder":
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/basics.shtml#range
mfg,
engelchen
How is extra damage calculated in magic weapons that get a certain amount of extra damage from a suffix as well as from a certain percentage of extra damage from a prefix: King's will give up to 200% extra damage and Slaughter will give up to 20 damage to maximum, so on a sword with normally maximum 80 damage will this give 200% over 80 and then add 20 damage?
Yes. In this case, first we apply the percentage, then the addition. This calculation can become very, very complex when factoring in shrines, auras, etc.
Soll mir das sagen dass neuerdings nun der max damage auf waffen nicht mehr in einen finalen waffenschaden eingerechnet wird, der dann einfach als neuer startwert für alle anderen berechnungen herangezogen wird?
Wieso sonst sollte es mit shrines dann sehr komplex werden?
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/basics.shtml
und seit wann ist die range verändert? "range adder":
http://classic.battle.net/diablo2exp/items/basics.shtml#range
mfg,
engelchen