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POE 2 Early Access Patch 0.1.1

KH183

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POE 2 Early Access Patch 0.1.1 Preview (Coming this week)

- No new league / economy.

- No nerfs.


Patch 0.1.1 is mainly QOL changes, buffs and many bug fixes.


* End Game

- Towers will have 4 more maps, existing map is also changed / more rewarding.

- New Tablet to add bosses.

- More Boss map spawns.

- More rewards when you do maps, chest, monsters, etc.

- Corpse Detonater Rares won't use their skills from offscreen.

- Increased Atlas Zoom out.

- Better Visual Clutter.

- Elemental explosion effects more visibility and longer duration

- Elite attacks disappear and don't detonate after death.

- Strongbox spawns faster, faster fog, less clutter.

- Delirium - Major bug fixed, increased drops for simulacrum.

- Expedition - increased rarity from shops.

- Ritual 60% increase omen buffed.



* Pinnacle Content

- Citadel spawns improved.

- Citadel can be seen in the fog of war by a white beam.

- 6 respawn per attempt on pinnacle bosses starting with Arbiter of Ash

- Other pinnacle content will have more portals later on another upcoming patch.



* Items

- Slotted Runes on equipment can now be replaced.

- Multiple Uniques have been buffed.

- Less bad affixes.

- Change mod weightings buffed.



* Other changes

- Console Item Filters from website

- Armors buffed

- Scavenged Plating buffed

- Charms show charges & activation



* Bug Fixes

- will be written in the full patch notes.



* Many more changes when the patch is implemented this week, with full patch notes.



* Q&A Upcoming patches

- 2FA will be coming.

- Map Tab is coming.

- The next upcoming patch(not this week). Will be exciting.

- Instantly swap between controller & Mouse/Keyboard UI.

- Warrior will be buffed in the future.

- Major Rework to Armor.

- Terrain obstruction being worked on.

- A fix for Minions blocked in doorways/alleys is still being worked on.

- Spectres will be coming very soon.

- Minions that die to distance should respawn instantly.

- Will be able to Disenchant flasks for quality

- A fix for crashes is still being worked, very hard to fix.

- Checkpoints in Maps.

- Gambler in hideout

- Reselect rewards for Venom Quest

- More changes to Crafting.

- More changes to Charms.

- More changes to Atlas tree.
 
Bin gespannt was sie mit Armour machen.
Es gibt nun genug Daten , die zeigen wieso ich von anfang an dachte Armour muss bugged sein, nachdem ich Draven level9 einmal mit nem Warrior mit 230 Armour und 1x mit nem Monk mit 0 Armour aber 35Energy Shield bekämpft habe und ein Draven Hit dem Warrior mehr Schaden zugefügt hat als dem Monk :wand:

Wir haben diese Tabelle die zeigt wie viel % Phys Damage bei welcher Armour und welchem Angriffswert reduziert wird.

1736851501055.png

Wir wissen von PoE2DB, dass Dravens Schwertangriff 75 phys Damage macht.

Daraus sehen wir , dass 230 Armour diesen Schaden nur um ca 20% reduzieren obwohl im Screen 54% stand.
35 Energy Shield jedoch reduzieren beim ersten Treffer den Schaden auf den roten Lebensbalken um 46%

Kein Wunder dass ich da also dachte das Armour bugged ist.

Von daher sind aktuell in Bosskämpfen wo man nur einzelne Hits kassiert 15Energy Shield so gut wie 230Armour ! bzw 150 EnergyShield
so gut wie 2300 armour

Lategame Bosse machen um die 2500 Phys attacken wo dann selbst 10.000 Armour was extrem schwer zu erreichen ist nur noch 25% reduzieren.

Jetzt haben wir ein Problem bei der Geschichte , was wir in PoE1 so nicht hatten.
IN PoE2 haben auch Monster Armour statt einfach nur phys reduction. Ja sogar ganze Systeme bauen auf Armour break auf.
Würde man nun die Formel zu gunsten von Armour verändern , dann würde man als Phys Kämpfer auch massiv weniger Schaden an den Monstern machen.

Man kann hier klar sagen, dass GGG das vermasselt hat , aber dafür ist es ja ne Beta.

Ein Quick fix wäre einfach Warrior und Merc einen generellen Char Buff auf Armour zu geben der immer aktiv ist.
Warrior Armour Wert wird intern verdreifacht bevor er in die Formel fließt und Merc Wert intern verdoppelt.

Würde man den Armour wert für den Warrior ver3fachen, so hätte man ca.die alte PoE Wirksamkeit gegen Bosse.
Zudem war es in PoE1 sowieso möglich 60.000+ Armour zu haben wo in PoE2 aktuell bei ca. 12.000 Die Grenze ist.

Wäre also zumindest eine einfache und schmerzfreie Lösung des Armour problems
 
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