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[BNet] Player not Found

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Scorpion_inaktiv

Guest
Player not Found

Der "Player not found" Error kann viele Gründe haben ... sei es, daß man aus einem Spiel geflogen ist und der Server denkt, der Char wäre noch eingeloggt, sei es ein Server Fehler, so daß der Spieler zur Zeit nicht gefunden werden kann, oder sei es, daß man mit der gleichen IP den Charakter nicht mehr aufrufen kann, sozusagen eine Schutzfunktion von Blizzard, daß Hacker, die rausfliegen nicht mehr so schnell den Char aufrufen können.

Wie auch immer, diese Situation ist ärgerlich, aber man kann nichts dagegen tun, außer zu warten, es immer wieder aufs Neue zu versuchen und gelegentlich durch das neue connecten zum Internet eine neue IP zu holen (für User an Unis und User von Standleitungen leider oft schwierig) und damit auf bessere Erfolge zu hoffen.

Folgende Aussage von Blizzard zum "Player not found" Error ist in den Status Foren zu finden :

Player not found / Spieler nicht gefunden

We are aware of characters receiving the error message "Player not found" when being selected from the character selection screen for a long period of time. A solution that we have found in solving this issue is to create a new character on your account and then trying your "Player not found" character.

We are investigating this issue and we hope to have a solution or fix for this as soon as possible. We recommend trying your character once or twice a day. For any updated news on this issue, feel free to view our support site at http://www.blizzard.com/support/. We do not have an estimated time on when this issue will be fixed. We apologize for any inconvenience that this may have caused you.

The following are the most common reasons you may be receiving the "Player not found" error message.

Reason 1:
The Battle.net realms may be experiencing some technical difficulties or may be down for maintenance. Check the Battle.net Status page for any comments about the realm you are connecting to.
Battle.net Status URL: (http://www.battle.net/forums/board.aspx?ForumName=battlenet-status)

Reason 2:
The server your character is stored on may be rebooting or installing new software. Please wait 30 minutes to 1 hour and then try again.

Reason 3:
The character did not successfully exit the last game it was in and may be inaccessible up to 8 hours. We are investigating characters that are receiving the "Player not found" error message for more than 8 hours and we hope to have this fixed as soon as possible.

Reason 4:
If a character is not used for at least 2 hours in the first 48 hours, and at least once every 90 days after the initial 2 hours, the character will expire, which will cause this error to occur when trying to log on. Blizzard Entertainment will not resurrect expired characters.

If you would like a quick update of your character, try a Character request from our web site at http://www.blizzard.com/support/?id=eD2status000. If you get a response saying that your character doesn't exist or expired, then your character has not met the minimum requirements and has expired. Your character will expire if you do not play in a game at least once every 90 days. If you get a response saying that your character should be fine and accessible, then you are experiencing the current issue that we are having and we hope to have this fixed as soon as possible.

Wenn Du sicher bist, daß der Char innerhalb der letzten 90 Tage eingeloggt war und sollte der Fehler nicht von alleine innerhalb der ersten 24 Stunden verschwunden sein, dann füllt bitte dieses Formular aus und schickt es ab. Blizzard ist bemüht alle Chars so schnell wie möglich wiederherzustellen.


Weitere Lösungsvorschläge :
  • Diablo II beenden, Internetverbindung (Router/Modem rebooten) trennen, neu verbinden und Diablo neu starten (Achtung : funktioniert nicht bei festen IP´s)
  • Die Dateien im Ordner .../Diablo2/Save/Realm (z. B. Europe) löschen, als auch die bncache.dat direkt im DII-Ordner und Diablo II neu starten
  • Wenn noch ein freier Platz auf dem Account ist einen neuen Char erstellen, der genau den selben Namen trägt, wie der nicht aufrufbare Charakter (nicht zwingend erforderlich, es reicht auch einfach einen anderen Namen zu wählen). Danach Diablo beenden und neu starten

solltet Ihr noch mehr Lösungen kennen, mailt sie mir


Scorp
 
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