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1.13 Test realm steht !!!

-KaterMikesch-

Guest
Jo, gerade mitbekommen das der Testrealm
für 1.13 steht:
Travel no longer my friends - the Diablo II 1.13 Public Test Realm is LIVE!

Q: How do I begin testing on the PTR?
A: When you start Diablo II change your Battle.net gateway to “ClassicBeta”. When you log in the 1.13 patch will be applied to your game and you can begin testing the changes made in the patch. Since it's a new realm you'll need to create a new account.

Q: I don't see the ClassicBeta realm in my gateway list!
A: Log into one of the other gateways first, then back out and the classicbeta realm will appear.

Q: What if I want to play the normal game again?
A: Simply choose any of the other (non-PTR) gateways. Your game will be reverted to version 1.12 and you’ll be able to play on the live realms as normal.

Q: Where are my characters?
A: The PTR realm is separate from the live realms so your current characters aren’t carried over. You’ll need to create a new character to begin testing. But, cheats are enabled and you may use the following cheats by typing them into chat while in a game:
Gold # - Will provide the amount of gold specified
Level # - Will increase your level to the number specified
Waypoints 1 - Will activate all waypoints. You must still reach an act before that act’s waypoints will be unlocked with this cheat.

Q: What happens to my characters once the PTR testing period ends?
A: They remain on the PTR realm to be removed once the test ends. Characters on the PTR realm won’t transfer to the normal realms.

Q: How long with the PTR run for?
A: As long as we deem necessary to ensure the patch and changes are solid.

Q: Where can I give feedback and what kind of feedback do you want?
A: All 1.13 PTR feedback and bug reports should ONLY be posted in the Diablo II Test Realm Forum here: http://forums.battle.net/board.html?forumId=20601702&sid=3000

• All post should have a subject line that clearly describes the bug or feedback being given
• Use the search feature to ensure a thread doesn’t already exist before posting
• When reporting a bug include as much information as you can, including steps to reproduce it if possible
• Any non-constructive posts may be deleted and the poster’s privilege to post revoked
• This is a chance for you to ensure the 1.13 patch includes changes and balance tweaks that you think would lead to a better overall experience. Getting the information to us in a clear and logical way helps us understand your view and makes it easier for us to collect feedback for any potential updates to the 1.13 patch before release.
 
sabber! endlich wieder ungestraft im cs rumwirbeln :) der rest is mir eigentlich schnitte ^^ gleich mal meinen sp barb leveln gehn sabber!

:hy:
 
Unglaublich dass es endlich soweit ist^^
Mal sehn wie weit es noch bis zum endgültigen Reset ist.
IM - ein kleiner Schritt für Blizzard doch ein großer Schritt für die Community :D
Das wird nice.
 
Da der Hammadin allem Anschein nach immer noch sehr gut und beliebt sein wird, kann sich eine CS-Wirbler dann schon fast auf die Anwesenheit einer Konzentrations-Aura verlassen. Und hat dank verbesserter Mastery nun eine ~ 35 % Chance auf kritische Treffer statt 25 %... die Tage der BO-Bitch scheinen zu Ende zu sein :-)

Edit: sapperlot, bei den Zahlen vertippt; jetzt stimmt's.
 
Zuletzt bearbeitet:
das is super wie ich finde

und es sind nicht nur vorteile für barbs

auch zealer und speer amazonen werden damit spielbar :D

mit sicherheit die einflussreichste änderung seit jahren
 
nur die Herausforderungen bleiben auf der Strecke^^

Naja, mal sehen was die Zukunft bringt... ab jetzt spielt in LOD jeder nen Hammerdin hoch und hat dann ab Level 95 nen reinen HolyBolter...:ugly:

Im weg ist schlicht doof, nu schafft es ja jeder Trottel durchs CS :autsch:
 
nur die Herausforderungen bleiben auf der Strecke^^

"Herausforderung" ist irgendwie nicht das treffende Wort für etwas, das die wenigen Mainstreamcharaktere nicht beeinträchtigt, es anderen aber zäh und mühselig macht, im einzig nennenswerten High Livel Expi Gebiet voranzukommen...

Naja, mal sehen was die Zukunft bringt... ab jetzt spielt in LOD jeder nen Hammerdin hoch und hat dann ab Level 95 nen reinen HolyBolter...:ugly:

Und das schadet wem?!

Schande über mich, ausgerechnet an die Speeries hatte ich noch gar nicht gedacht in Classic... das sind ja ungeahnte Perspektiven und Möglichkeiten :D
 
boah is das geil, freu mich schon tierisch aufs Wirbeln im CS neben paladin. jetzt is es ja schon fast umgedreht: pala als aurenbitch statt wie früher barb als bobitch ^^

nee im ernst, die änderungen find ich super. ich denke das hat auf classic am meisten einfluss (und imo sehr positiven), wird das partyplay und meleechars fördern :)

Gruß
Christian
 
ja man :D endlich kein süßer knischer sondern ne richtige wumme!
 
Nett ist auch folgendes (kein FE aufpassen in NM mehr):
"Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters."

respec:
Den "Token of absolution" wird's wohl nur für LoD geben (was mich nicht weiter stört). Die 3 respecs der Den of evil lassen sich allerdings sehr sinnvoll einsetzen:
1) low lvln
2) bisschen str statten, bis items gut genug, dann vit-only
3) ...

Die neuen command-line options hören sich auch vielversprechend an - vor allem "-nosound" :)

Mana/Life-Anzeige: Man sieht sofort, ob man bo hat oder nicht.

Fehlt nur noch, dass der "8ppl d-exp"-Bug behoben ist/wird!

1.13 killed gnasher barb :ugly:

Hört sich ganz gut an.. mal sehen wie's wirklich wird! :)

Hier noch der Patch-Log (mutmaßliche LoD-only-Änderungen ausgegraut und ans Ende gestellt):
Code:
--------------------------------------------------------------------------
- Patch 1.13
--------------------------------------------------------------------------

Major Bugs

- Fixed an item dupe bug.
- Video improvements for Intel Mac machines with OS 10.5 or greater.


Minor Bugs

- The game will no longer stop and then restart the game music after the window loses and then regains focus.
- Fixed an issue where the game window would minimize when running in windowed mode when it lost focus.
- Fixed an issue where the game window wouldn't center properly when it was created.


Specific changes/improvements

- Respecialization is now possible! Completing the 'Den of Evil' quest will now additionally reward 1 free respec which can be saved. Players who have already completed this quest should receive 1 free respec in Hell difficulty.
- Support for blit scaling in windowed mode. The game can now be maximized to the largest 4:3 resolution supported (hooray widescreen users).
- Modified the gold bank limit to be a flat cap not bound by level.
- Nightmare/Hell WilloWisps champions/uniques have had their damage greatly reduced.
- Removed the requirements to create a hardcore character.
- Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
- Removed Oblivion Knight's Iron Maiden curse.
- Users can now toggle the display of text over the Health and Mana globes by clicking on the bottom area of each orb.
- When creating a single player game, pressing the 'Enter' key now automatically creates a Hell difficulty game if possible.
- When creating a game, each difficulty button is now bound to a unique key: Normal 'R', Nightmare 'N', and Hell 'H'.
- The 'Enter Chat' Button in the battle.net waiting room is now bound to the 'Enter' key.
- Added the windows system buttons to the game window (MIN, MAX, CLOSE).
- Added new command line parameter '-nofixaspect' which allows users to not fix the aspect ratio to 4:3 when maximizing windowed mode. This lets the game 'stretch' to fill your monitor.
- Added support for '-sndbkg' command line switch. This enables sound in background.
- Added support for '-nosound', '-window', and '-windowed' command line options.


Revised Skill balance for Player Character classes


Amazon

-Immolation Arrow - Increased radius of Explosion effect by 33% and Immolation effect by 50%.
-Immolation Arrow - Explosion effect damage increased by 20%.
-Immolation Arrow - Increased base duration by 33%.



Barbarian

-Whirlwind - Reduced initial mana cost by 50%.
-Masteries - Changed critical strike chance from 0-25 to 0-35.


Paladin

-Blessed Hammer - No longer ignores resistances of undead and demons.


Necromancer

-Blood Golem - Removed negative shared life effect (player no longer loses life when golem takes damage).
-Corpse Explosion - Increased base damage dealt from 60% - 100% to 70% - 120% of corpses health.
-Poison Nova - Increased base damage by 15%.


Sorceress

-Firewall - Synergy receives 1% damage per point of Inferno and Blaze and 4% per point of Warmth.
-Blaze - Synergy receives 2% damage per point of Firewall and 4% per point of Warmth.
-Hydra - Increased base damage by 15% per rank.
-Hydra - Increased base speed of Hydra projectile.
-Hydra - Reduced cooldown by 25%.
-Lightning Mastery - Reduced overall effect by 15%.


[SIZE=1][COLOR="Gray"]
A new Mystery has been revealed!

- Players of Hell Difficulty Realm games are hereby warned once again,
that a series of new and challenging tests await you! The answer lies
within Diablo's Bosses, which span across the world from the Den of Evil
to the Throne of Destruction...


Minor Bugs

- Uber Mephisto now checks for both Uber Baal and Uber Diablo to be killed before spawning summoned minions (Before he would only check for Uber Baal).


Specific changes/improvements

- Increased the drop rate of high runes.
- Some rare drop items now have an orange color. i.e. Runes and items required for Uber Tristam.
- Uber Mephisto and Uber Baal's summoned minions no longer give experience.
- Hellfire Torch Firestorm proc rate has been reduced to 5%.
- Updated two Act 5 mercenary names to Klar and Tryneus.


Revised Skill balance for Player Character classes


Assassin

-Shadow Master - Increased resistance range per point from 5-80 to 5-90.


Druid

-Werebear - Damage bonus increased by 15% across all ranks.
-Werebear - Increased health by 25% and armor by 1% per point.
-Shockwave - Synergy from Maul adds 5% damage per point.
[/COLOR][/SIZE]
 
also so wie ich es gelesen hab, soll der respec der den of evil quest sich nur auf die skillpunkte beziehen, nicht auf die statuspunkte.

für statuspunkte UND skillpunkte soll ja die neue quest da sein, die beides zurücksetzt (so oft man will bzw. die reagenzien hat) - kann es nicht testen, der testrealm ist bei mir total leer und ich kannkeine spiele erstellen ^^

Gruß
Christian
 
also so wie ich es gelesen hab, soll der respec der den of evil quest sich nur auf die skillpunkte beziehen, nicht auf die statuspunkte.

für statuspunkte UND skillpunkte soll ja die neue quest da sein, die beides zurücksetzt (so oft man will bzw. die reagenzien hat) - kann es nicht testen, der testrealm ist bei mir total leer und ich kannkeine spiele erstellen ^^
http://planetdiablo.eu/kommentare.php?newsid=97219#comment7

Hat schon wer getestet!
 
habs in single player probiert... er setzts stats und skills zurück.
 
Wegen der "Essenzen", da Baal in LOD wohl auch eine dropt, funzt das denn dann in CLassic? Wenn nicht wäre das zumindest dümmlich/dämlich
 
mal ne frage war der infernoschaden schon immer bei ca. 2000dmg je sekunde wenn 20/20/20 im skillcalc komm ich ja nur auf 700

habs vorher halt nie getestet

€:gleich noch ne frage
sind die Ar bugs bei den pfeilen der ama behoben
 
Zuletzt bearbeitet:
musste gucken, hat Inferno neue Boni? Ich meine nämlich schon ;)

Ich glaube, mein erster Bnet-Char wird ne reine FW-Soso... das wird ein Spaß!

zZ probiere ich mit Orb/FW bissl rum... gibbet irgendeinen Befehl für Quests? Durchzocken vorm Reset nervt :p

LG
r4n4
 
Geil, endlich kann ich ein Fanazealer zocken ohne ständig "no torch" zu hören (obwohl bei zeal die Chance auf ein Trigger trotz 5% bestimmt noch hoch ist). Wenn ich im CS bin muss kann ich dann auch spatzieren gehen und alles klein hauen :D

Aber wann genau der Patch draussen ist, ist nicht klar oder?

Hab extra Diablo neu auf mein computer installiert (notebook ist in Reparatur :()
 
ja man :D endlich kein süßer knischer sondern ne richtige wumme!

#


aber iwie ist mir der patch schon fast zu weicheilike~~

ich teste mich grad im sp bei players 8 an nem hoözhammer-werbären in hardcore (sf latürnich), mal gucken ob ohne IM, fe-bug, wisp der typ starke probs kriegt...
 
Geil, endlich kann ich ein Fanazealer zocken ohne ständig "no torch" zu hören [...][/size]
big gz!!
du weisst schon, dass wir uns hier im cl-forum befinden und die chance auf ne torch (ausser als fackel in der hand des recken, um andariels gewoelbe zu beleuchten) gegen null geht. also, schwaerm woanders weiter...


btw, lancer macht richtig fun (oder ich hab grad keinen IM erwischt :D)
 
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