• Herzlich Willkommen!

    Nach der Schließung von inDiablo.de wurden die Inhalte und eure Accounts in dieses Forum konvertiert. Ihr könnt euch hier mit eurem alten Account weiterhin einloggen, müsst euch dafür allerdings über die "Passwort vergessen" Funktion ein neues Passwort setzen lassen.

    Solltet ihr keinen Zugriff mehr auf die mit eurem Account verknüpfte Emailadresse haben, so könnt ihr euch unter Angabe eures Accountnamens, eurer alten Emailadresse sowie eurer gewünschten neuen Emailadresse an einen Administrator wenden.

Traits

winwood

Well-known member
Ex-Staffmember
Registriert
25 Februar 2001
Beiträge
1.569
Punkte Reaktionen
0
So leude mass Traits incoming. Starten wir human mit dem

Demonhunter

Level requirement: 10 or lower

Lightning Reflexes (5 points max.) : Increases your dexterity by 20%.
Toughness (5 points max.) : Increases your vitality by 20%.
Ranged Weapon Specialization (3 points max.) : Increases damage done by skills and weapons when the Demon Hunter is wielding a ranged weapon.
Unbreakable Will (5 points max.) : Increases your willpower by 20%.
Pound of Flesh (5 points max.) : Increases your chance to get a health globe on normal monsters by 20%. Also increases the amount you get healed by health globes by 10%.
ab jetzt wirds dreckig

Barbarians


Level requirement: 10 or lower

Bad Temper (5 points max.) : Increases fury generation and decreases fury decay.
Toughness (5 points max.) : Increases your vitality.
Legendary Might (5 points max.) : Increases your strength.
Iron Skin (5 points max.) : Increases your armor.
Lucky (3 points max.) : Monsters drop higher amounts of gold.
Intimidation (3 points max.) : Increases damage done and reduces vendor costs.


Level requirement: 11

Poind of Flesh (3 points max.) : Increases your chance to get health globes to drop.
Natural Leader (3 points max.) : UNKNOWN FOR THE MOMENT


Level requirement: 15

Frenzied Attacks (3 points max.) : Increases the chance to deal critical strikes and increases critical strike damage when the Barbarian is wielding two weapons.
Shield of Iron (3 points max.) : Increases your chance to block attacks.
Thunderous Blows (5 points max.) : Increases damage done when the Barbarian is wielding a two-handed weapon.


Level requirement: 19

Inner Rage (5 points max.) : Reduces fury loss (Note: decay?) and increases fury gain while attacking the same target.
Slaughter (5 points max.) : Melee attacks can hit other targets closeby. Requires one point in Double Strike.


Level requirement: 23

Beast Hunter (3 points max.) : Damage bonus against Beasts.
Demonbane (3 points max.) : Damage bonus against Demons.
Just...Stay...Dead! (3 points max.) : Damage bonus against Undead.


Level requirement: 27

Cruelty (5 points max.) : Increases your chance of dealing critical strikes.
Battering Ram (3 points max.) : Reduces slowing effects.


Level requirement: 31

Shield Slam (1 points max.) : You have a chance (Note: no idea when or after doing what) to hit your target with your shield and interrupting them.
Massive Blow (1 points max.) : You have a chance (Note: no idea when or after doing what) to hit all targets closeby with a single hit. Requires a two-handed weapon.


Level requirement: 35

Pug Sticker (3 points max.) : Increases damage done when the Barbarian is wielding a polearm, spears or when he throws weapons. (Note: not sure whether this means throwing weapons or any weapon that can be thrown with a skill, such as Weapon Throw)
Die by the Sword (3 points max.) : Increases damage done when the Barbarian is wielding swords.


Level requirement: 39

Axe Murderer (3 points max.) : Increases damage done when the Barbarian is wielding axes.
Brain Basher (3 points max.) : Increases damage done when the Barbarian is wielding maces.

Level requirement: 43

Superior Skill (5 points max.) : Increases your dexterity.
Second Wind (3 points max.) : Automatically regenerate a certain amount of health per minute. Requires one point in Bloodthirst.
The Wall (3 points max.) : Reduces melee damage taken.


Level requirement: 47

Disbelief (3 points max.) : Reduces magical damage taken.
Natural Resistance (5 points max.) : Increases all resistances.


Level requirement: 51

Weak Spot (1 point max.) : Increases critical strike damage.
Insane Courage (3 points max.) : Reduces damage taken by 10% if the Barbarian's health goes below 50%.
Witch Doctor
Level requirement: 10 or lower

Toughness (5 point max.): Increases your Vitality.
Unbreakable Will (5 point max.): Increases your Willpower.
Spirit Vessel (5 point max.): +10 mana gained when you pick up a health globe.
Mana Regeneration (3 points max.): Regenerate 1% mana per second.
Mind & Body (3 points max.): Regenerate 1% health per second.
Lucky (3 points max.): Monsters drop higher amounts of gold.



Level requirement: 11

Death Pact (3 points max.): Reduces damage taken when the Witch Doctor is under 50% health.



Level requirement: 15

Ritual of Blood (1 point max.): 50% of mana costs go to health.
Leader of the Pack (1 point max.): +5% damage to Zombie Dogs. - falsch Increases spell damage by 5% for every zombie dog under your control - das ist richtig!
Meditation (3 points max.): Spirit skills give back 30% of their mana cost back over 10 seconds.



Level requirement: 19

Rituals (5 points max.): Increases spell damage by a value equivalent to 10% of your Vitality.
Blood Rites (5 points max.): Health globes give you 5% increased damage done for 10 seconds.



Level requirement: 23

Staff Specialization (3 points max.): Increases damage done by skills when the Witch Doctor is wielding a staff.
Right-Handed (3 points max.): Increases damage done by skills when the Witch Doctor is wielding a weapon in his/her right hand.



Level requirement: 27

Assassin (1 point max.): +100% damage when the Witch Doctor is wielding a dagger.
Unrelenting Assault (3 points max.): 10% chance that a Zombie Dog will be brought back to life when it dies.
Natural Leader (3 points max.): UNKNOWN FOR THE MOMENT



Level requirement: 31
Beast Hunter (3 points max.): Damage bonus against Beasts.
Demonbane (3 points max.): Damage bonus against Demons.
Just... Stay... Dead! (3 points max.): Damage bonus against Undead.



Level requirement: 35

Superior Skill (5 points max.): Increases your Dexterity.
Spirit Link (5 points max.): 10% of damage taken is instead redirected to your summons.



Level requirement: 39

Spiritual Attunement (5 points max.): Increases your maximum mana.
Cruelty (5 points max.): Increases your chance of dealing critical strikes.



Level requirement: 43

Fetish Leader (5 points max.): Increases damage done by Fetish skills.
Plagued (3 points max.): Increases damage done by Animal and Plague skills.
Zombie Master (3 points max.): Increases damage done by Zombie skills.



Level requirement: 47

Ferocity (3 points max.): Increases damage done by your summons.
Quickening (3 points max.): Increases your casting speed.
Care of the Master (3 points max.): Increases the health of your summons.
ein fehler aus dem original wurde von mir in lehrerrot verbessert.
wer sich noch ein paar schlecht aufgelöste pics einiger Skillicons anschauen mag schaut optional auf meiner seite nach http://witchdoctor.frostblog.de/index.php?option=com_content&view=category&id=35&Itemid=54 (da findet sich auch die quelle die zur fehlerberichtigung berechtigt)

weiter gehts

Wizard

Level requirement: 10 or lower

Arcane Channeling (5 points max.) : Increases the regeneration of your Arcane Power.
Toughness (5 points max.) : Increases your vitality.
Unbreakable Will (5 points max.) : Increases your willpower.
Prismatic Cloak (3 points max.) : Increases the effect of Ice Armor and Storm Armor.
Glass Canon (5 points max.) : Increases damage done by spells and reduces armor.
Lucky (3 points max.) : Monsters drop higher amounts of gold.


Level requirement: 11

Energy Reserves (3 points max.) : Health globes restore 10% of your Arcane Power.
Intimidation (3 points max.) : Increases damage done and reduces vendor costs.


Level requirement: 15

Staff Specialization (3 points max.) : Increases damage done by spells and weapons when the Wizard is wielding a staff.
Wand Specialization (3 points max.) : Increases damage done by spells and weapons when the Wizard is wielding a wand.
Weapon Master (3 points max.) : Increases damage done by spells and weapons when the Wizard is wielding a sword, an axe or a mace.


Level requirement: 19

Blur (3 points max.) : Reduces damage (Note: taken, I'm guessing??) while in melee.
Quickening (3 points max.) : Increases spell casting speed


Level requirement: 23

Beast Hunter (3 points max.) : Damage bonus against Beasts.
Demonbane (3 points max.) : Damage bonus against Demons
Just... Stay... Dead! (3 points max.) : Damage bonus against Undead.


Level requirement: 27

Cruelty (5 points max.) : Increases your chance of dealing critical strikes.
Superior Skill (5 points max.) : Increases your dexterity.


Level requirement: 31

Ball of Lightning (1 point max.) : Periodically strike an enemy closeby for 1 to 120 damage.
Soul Split (1 point max.) : When your health goes under 50%, an image of the Wizard appears to distract enemies for 3 seconds. This effect cannot happen more than once every 14 seconds.
Temporal Flux (1 point max.) : Enemies that have been hit by your Arcane spells are slowed down by 25% for 3 seconds.


Level requirement: 35

Drain Power (3 points max.) : You regenerate health and Arcane power equal to 10% of melee damage you deal.
Power Surge (3 points max.) : Increases critical strike damage by 10%.


Level requirement: 39

Conjured Armor (3 points max.) : Increases your armor by 25%. If Ice Armor or Storm Armor is active, your armor is instead increased by 50%.
Natural Leader (3 points max.) : UNKNOWN FOR THE MOMENT


Level requirement: 43

Expanded Mind (3 points max.) : Increases your Arcane Power by 12%.
Telekinesis (3 points max.) : Increases your chance to dodge projectiles by 10%.
Flight before Fight (3 points max.) : Increases your movement speed when you are blocked in melee (Note: I have no idea what this means). The movement speed increase can stack although there is a cap as to how much speed increase you can gain.


Level requirement: 47

Black Ice (3 points max.) : Frozen targets take 25% more damage from all sources.
Anti-Magic Shield (3 points max.) : Reduces magical damage taken by 15%.
Penetrating Spells (3 points max.) : Reduces the resistances of your target to your spells by 20%.
Monk
Level requirement: 10 or lower

* Precision (5 points max.) : Increases melee damage for each point in dexterity.
* Toughness (5 points max.) : Increases your vitality.
* True Spirit (5 points max.) : Increases Spirit regeneration.
* Superior Skill (5 points max.) : Increases your dexterity.
* Healer (3 points max.) : Increases the amount healed by your healing skills.
* Lucky (3 points max.) : Monsters drop higher amounts of gold.


Level requirement: 11

* Sixth Sense (3 points max.) : Increases your chance to dodge attacks.
* Intimidation (3 points max.) : Increases damage done and reduces vendor costs.


Level requirement: 15

* Die by the Sword (3 points max.) : Increases damage done when the Monk is wielding a sword.


Level requirement: 23

* Beast Hunter (3 points max.) : Damage bonus against Beasts.
* Demonbane (3 points max.) : Damage bonus against Demons.
* Just... Stay... Dead! (3 points max.) : Damage bonus against Undead.


Level requirement: 27

* Cruelty (5 points max.) : Increases your chance of dealing critical strikes.
* Fleet (3 points max.) : Increases your base movement speed.


Level requirement: 35

* Weak Spot (3 points max.) : Increases critical strike damage.
* Natural Leader (3 points max.) : UNKNOWN FOR THE MOMENT.


Level requirement: 39

* Pound of Flesh (3 points max.) : Increases the chance for health globes to drop and increases the amount they heal.
* Rapid Strikes (3 points max.) : Increases your attack speed (Note: literally "increases your per-second attack frequency)


Level requirement: 43

* Thunderous Blows (5 points max.) : Increases damage done when the Monk is wielding a two-handed weapon.
* Frenzied Attacks (3 points max.) : Increases your chance to deal critical strikes and increases critical strike damage.


Level requirement: 47

* Temperature Control (3 points max.) : Reduces lightning, fire and frost damage taken by the monk.
so das ist erstmal genug futter.


credits gehen an die neutorisch streikenden franzosen von judgehype. Das ganze wurde im diii.net forum ins englische übersetzt. Mein französisch ist zwar nicht perfekt, aber die übersetzung sieht ganz gut aus.

p.s.
bleibt noch die Frage: Kann ich eine Trait skillen, oder muss ich ihn traiten??? ^^
 
Zuletzt bearbeitet:
Wow! Das ist ja mal geil :D Da wird einem doch direkt klar was genau Jay Wilson damit meinte als er sagte dass man mit jedem Level merkt dass der Charakter stärker wird :)
"Lucky (3 points max.) : Monsters drop higher amounts of gold." vom Wizard :D Find ich gut ;)
"Precision (5 points max.) : Increases melee damage for each point in dexterity." Wenn das so bleibt wird der Monk wohl riiichtig viel Dmg machen ;)
 
Der Hexendoktor hat also Fetish, Tier, Plague (Pest, Gift?) und Zombie-Skills.

Das hört sich jedenfalls alles sehr vielversprechend an. Ich freu mich schon auf die ersten Char-Guides.
 
Sieht echt dannach aus das man viele verschiedene möglichkeiten zum durchspielen hat. der wizzard schreit ja gerade zu nach meele :lol:
 
Hehe, danke für den Post :D
Ich freu mich auch auf die ersten Guides. Ich werde auch mal einen schreiben.

mfg

Nexy

Der Link ist hammer für mich als WD liebling. Hast du von anderen chars auch sone seite :D ?
 
Zuletzt bearbeitet:
Ja, damit dürfte es sich nun endgültig erledigen, weshalb die statpoints automatisch verteilt werden :) Man hat soviele Möglichkeiten, nebst Gems, Charms, Affixe, nun auch noch die traits und das klingt ja echt nach enormen boostmöglichkeiten. Vorallem, in sovielen Bereichen. Kann man echt schön individualisieren, wie's einem am besten passt.

btw.: Alle Chars haben "Lucky", mit höherem Golddrop. Haben wohl auch alle Attributerhöhungsmöglichkeiten? Werd's dann später mal noch genauer anschauen :)
 
guides würde ich das noch nicht nennen, eher Skizzen. Man kann jetzt natürlich schon mal virtuell die 60 Skills und 30 Traits verteilen. Ob das dann nachher alles in einandergreift mit cooldowns, skillrunen etc ist dann die andere Frage

Ich hoffe ja darauf, dass die Care of the Master/ Sacrifice Kombo gut reinhauen wird.


>>>Haben wohl auch alle Attributerhöhungsmöglichkeiten?

ja, aber nicht für jedes attribut.
 
Slaughter (5 points max.) : Melee attacks can hit other targets closeby. Requires one point in Double Strike.

Das liest sich interessant. Heißt das, man kann letztlich auch jedem Einzelangriffsskill (in D2 zB Konzentration) um ne Area of Effect anreichern? Schick :)
 
Interessante Übersicht. Wobei das meiste erwartbare Standard-Passive-Skills sind. Aber das sollte einige Möglichkeiten zur Individualisierung und Optimierung des eigenen Chars bieten. Ich hoffe das Respeccen wird am Anfang nicht zu teuer, damit man auch mal schnell ein paar Kombinationen gegeneinander vergleichen kann.
Mich wundert ein wenig, dass sich hier kein MF findet, wo doch schon EG da ist. Sie wollten MF ja Charunabhängig gestalten, damit wir nicht die Situation in D2 mit der Sorc wiedererleben. Hier wäre eine Möglichkeit gewesen das zu realisieren.
 
Ja, damit dürfte es sich nun endgültig erledigen, weshalb die statpoints automatisch verteilt werden :) Man hat soviele Möglichkeiten, nebst Gems, Charms, Affixe, nun auch noch die traits und das klingt ja echt nach enormen boostmöglichkeiten. Vorallem, in sovielen Bereichen. Kann man echt schön individualisieren, wie's einem am besten passt.
Jop!
Ich kann jetzt schon eine Vielzahl von fantastischen Builds aus dem Boden wachsen sehen.

btw.: Alle Chars haben "Lucky", mit höherem Golddrop. Haben wohl auch alle Attributerhöhungsmöglichkeiten? Werd's dann später mal noch genauer anschauen :)
Im Großen und Ganzen trifft das zu. Bei Barbar und Monk habe ich 'unbreakable Will nicht gesehen und der Monk kann Superior Skill früher zurückgreifen, als die anderen.

Die Traits sehen ja fast noch interessanter aus, als die Skills.
 
Drain Power (3 points max.) : You regenerate health and Arcane power equal to 10% of melee damage you deal.

Das klingt auch interessant. Ob der Wizard nach Blizzard-Planung eine Melee-Ausrichtung bekomme soll?
 
Ich habe auf jeden Fall schon ein paar Skills und Traits gesehen, die dafür sprechen.

Zählen wir mal zusammen:
  1. Weapon Master (3 points max.) : Increases damage done by spells and weapons when the Wizard is wielding a sword, an axe or a mace.
  2. Blur (3 points max.) : Reduces damage (Note: taken, I'm guessing??) while in melee.
  3. Drain Power (3 points max.) : You regenerate health and Arcane power equal to 10% of melee damage you deal.
  4. Flight before Fight (3 points max.) : Increases your movement speed when you are blocked in melee (Note: I have no idea what this means). The movement speed increase can stack although there is a cap as to how much speed increase you can gain.
  5. Da sind noch einige andere Traits und Skills, die man zwar auch als Caster gebrauchen kann, die aber als Melee genauso nützlich sind
  6. Magische Waffe Erfüllt ihre Waffe mit magischer Energie und gewährt ihr erhöhten Schaden für 120 Sekunden um 25-35.
 
Zuletzt bearbeitet:
Klingt ja mal echt nice das Ganze.
War ja am Anfang echt skeptisch, ob ausreichend Möglichkeiten vorhanden sein werden, um seinen Char zu individualsieren.
Da sind mir auf Anhieb mehrere Ideen gekommen, wie man seinen Char auslegen möchte.
Echt nice :D

Mfg :hy:
 
Beim WD komme ich auf 40 Punkte die ich mindestens verteilen möchte.. :(
Wenn "Assassin" beim WD wirklich jeglichen Schaden um 100% erhöht, kommen da andere Waffen glaube nur schwer ran..
Allerdings sollte man bei den Waffenspezialisierugen eh erstmal warten.

Monk hat auch ein paar sehr nette Sachen, die aufeinander aufbauen.. Precision+Superior Skill+Cruelty+Weak Spot+Frenzied Attacks+Rapid Strikes und man hat ja schon ein Damage-Monster..

Allgemein gefallen mir die Traits hier schon sehr gut, was man alleine daran merkt, dass ich beim druchprobieren nie unter den 30 Punkten bleibe^^

Die Waffenspezialisierungen und die, die den Extra Schaden an Dämonen, Untoten und Bestien erhöhen, sind die einzigen, die mir so gar nicht gefallen.. da muss der Bonus schon richtig groß sein.

Btw. Monk bekommt Healing Spells?^^
 
>>>Monk bekommt Healing Spells?^^

Circle of Wrath
Spirit Skill
A nova-like blast of energy deals huge damage and heals the Monk as well.
Holy Aura
Spirit Skill
This healing aura regenerates hit points for the Monk and his nearby party members.
bislang sind aber auch erst 20 skills bekannt beim monk. keine ahnung ob da noch welche kommen.
 
* Precision (5 points max.) : Increases melee damage for each point in dexterity.
* Superior Skill (5 points max.) : Increases your dexterity.
* Cruelty (5 points max.) : Increases your chance of dealing critical strikes.
* Weak Spot (3 points max.) : Increases critical strike damage.
* Rapid Strikes (3 points max.) : Increases your attack speed (Note: literally "increases your per-second attack frequency)
* Frenzied Attacks (3 points max.) : Increases your chance to deal critical strikes and increases critical strike damage.

das ruft doch nach nem dex only monk ;) sind aber sogar ohne mastery schon auf 19 Pt. oO


* Natural Leader (3 points max.) : UNKNOWN FOR THE MOMENT.<<<---ich tipp mal auf ne attributsteigerung für die ganze party

und ma guckn was die/der wiz als melee attacke kriegt.mit monohit wärs doch arg langweilig
 
Dieses System könnte so dann auch gar nicht funktionieren, oder balanced werden, wenn man die Attribute wieder frei vergeben dürfte. Schliesslich geht's dabei um den Grundwert, der dann verrrechnet wird. Durch freie Attributvergabe können so astronomische Werte und andere Werte enorme Tiefen bis ins späte Spiel haben. Und das ist kaum zu balancen, dann müsste man eben so ein traits system wohl weglassen. Aber mit fixer Attributverteilung bieten sich eben genau solche Möglichkeiten. Sie können es gut in Grenzen halten, und jeder Char, der sich spezialisieren will, steckt nicht einfach alle Punkte, abhängig von Anforderungen in das jeweilige Attribut. Das ist dann nämlich immer vorgeschrieben, wo das Optimum liegt. Jetzt aber ist das alles abhängig von einem Punktevorrat, der eben viel mehr Verwendungsmöglichkeiten bieten... hmm... stimmt eigentlich... :D Wir haben keinesfalls die Attributpoint verteilung verloren^^ Sie hat sich nur weiterentwickelt in ein viel komplexeres System.

Ist ja in D2 auch komisch. Skillpoints: 90 Möglichkeiten, Attribute: 4 Möglichkeiten. Kein Wunder, dass sich dann einzelne Attribute als so viel wirkungsvoller herausstellen, dass man auf die anderen lieber ganz verzichtet.

Genau das fällt weg. Und nun kann man echt anpassen. Gewisse builds werden immer noch sehr sehr viel Dex brauchen, aber ab einem gewissen Punkt fragt man sich, ob's nicht besser ist, wenn man noch 8 Punkte auf 4 weitere traits verteilt, oder doch gleich 10 usw...

Da wird es schwer, ein Optimum zu finden. Guides werden auch nur Vorschläge machen können. Jemand bevorzugt dann halt doch ein wenig mehr Chancen auf healorbs und spart 2 points irgendwo ein...
 
Ich glaub das ist "The new Ära of RPG's" sowas hatte glaube ich noch kein Spiel. Mit sovielen verschiedenen möglichkeiten. Das Spiel wird genau wie Diablo 2 sehr lange aktiv gespielt. Also bei sovielen Dingen brauch man mindestens 1 Jahr um "DEN" perfekten Char zu bauen. Einfach hammer.

mfg

Nexy
 
Das neue, geniale an Diablo 3 ist ja dass es wahrscheinlich keinen perfekten Charakter geben wird :D Es gibt viele individuelle Skillungen die in etwa gleich gut sind, aber dafür auf verschiedenen Gebieten, auf verschiedene Art und Weisen, weswegen es immer eine riesige Pallette an verschiedenen Charakteren geben wird :)
Will endlich zocken :D
 
>>>Das neue, geniale an Diablo 3 ist ja dass es wahrscheinlich keinen perfekten Charakter geben wird :D Es gibt viele individuelle Skillungen die in etwa gleich gut sind, aber dafür auf verschiedenen Gebieten, auf verschiedene Art und Weisen, weswegen es immer eine riesige Pallette an verschiedenen Charakteren geben wird :)

das glaub ich nicht unbedingt. In d2 gibts auch eine riesenauswahl an möglichen Varianten, aber nur die wenigstens davon würde ich mir antun. Was du da ansprichst verlangt nach einer menge menge balancing.
Aber wenn ich mal überlege, dass jeder char ~30skills hat + ~30 für jede Rune sind wir bei 180 zu balancenden Skills pro Klasse ... (vorausgesetzt die Grundvarianten machen stärketechnisch sinn, sonst 150) Das da einige mehr benutzt werden bzw. dass man um einige fast nicht herum kommt sollte klar sein. Ich gebe dir recht, dass die Variationen vielfältiger werden, aber es werden sich mainstream chars herausbilden die einfach stärker sind.
 
Zuletzt bearbeitet:
Zurück
Oben