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.. Wir haben nämlich keinen Platz mehr.
...
1 magical ring + 1 emerald* + 1 Antidote Potion = 1 ring 6-36% poison res
1 magical ring + 1 ruby* + 1 exploding potion** = 1 ring with 6-36% fire res
1 magical ring + 1 sapphire* + 1 thawing potion = 1 ring with 6-36% cold res
1 magical ring + 2 topaz* = 1 ring with 6-36% lightning res
6 Pgems (one of each variety except skulls) + magical amulet = prismatic amulet with 6-36% to fire, lightning and cold resists, and 12-72% poison resist
*Qualität egal
linkWhen a drop occurs, the game checks for the quality of the item by rolling for unique, rare (yes, rare first in 1.07), set, magic, in that order
der aber rappel voll mit Schmuck ist. Das fass ich nicht an, das kann wer anderes ausmisten.
Ich bin irgendwie nicht an dem vorbeigekommen. Bin wohl, optimistisch wie ich war, den Schinderdschungel zu finden, nicht in alle Abzweigungen im Spinnenwald rein. Ich habe den Wegpunkt zum Großen Moor erst auf den letzten 5% exp gefunden, weil ich auch dort einmal ringsrum durch bin, bevor ich wieder am Anfang - beim Wegpunkt - war. Naja, dafür hätte ich mich auch nicht geschähmt, die Ama ganz ohne WP weiterzuschicken. Ich habe immerhin Duriel gemacht .So, da ein gewisser Herr Hufeisen den WP vom Spinnenwald NICHT genommen hat, aber dann
doch den vom Großen Moor durfte unsere Amazon in leiser Hoffnung, daß der Schinderdschungel
gleich nebenan ist (aber dann doch nicht war) einmal rund um den Pudding.
... Ich habe immerhin Duriel gemacht .
Wenn ich spiele auf jeden Fall doppelt so hoch!Jo jo, TP-Slamming ftw (wie hoch ist eigentlich der TP-Schaden framebasiert?).
When a drop occurs, the game checks for the quality of the item by rolling for unique, rare (yes, rare first in 1.07), set, magic, in that order. The base ?Chance? value for each quality is listed below:
Unique: 1000
Rare: 200
Set: 125
Magic: 30
Class specific items have roughly half these values. The odds for any given quality are 1/Chance, or 1/1000 in the case of uniques. This is for a normal monster or rack, and is unmodified by MF. There is also a modifier for item qlvl vs. mlvl, but it has very little effect and I have dropped it for now.
The final equation adjusted for boss/champion and mf bonuses looks like this:
Final Modified Chance = (128*Chance - (128*Cx*Chance/1024 ) - X*MF)/128
Cx is a bonus factor that bosses and champions get, it?s 983 for Act Bosses and 800 for uniques and champs. The X factor is a MF bonus, 4 for NM and 9 for Hell.
So what does this mean? Let's say you have 374% MF and kill the Hell Council: you have 93.75% chance of getting a set item from them!
And with more than 556% MF, any act bosses in hell will drop unique items only...