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Median 2008 - Median, but better

Puh, ich dachte schon, dass das Spiel etwas gegen mich persönlich hätte. Aber da ihr die gleichen Erfahrungen gemacht habt bin ich einigermaßen beruhigt.
Dennoch ist das doof, ich habe einfach nicht genug Zeit und nun geht es mir genau wie beim normalen Diablo. Runen hast du da auch nicht gefunden, selbst wenn du drei Jahre gespielt hast. Man konnte nur bei Ebay kaufen oder zugucken wie toll sich die Stats auf den Item Seiten lesen.
Jo, Unics finde ich wirklich viele, aber zumeist die kleinen, die unbrauchbaren (manashrad, Witzbögen, Katare unddergleichen...seufz). Doch die Unics habe ich alle beisammen, die richtig guten fallen ja dann irgendawann mal. Deswegen nützen mir diese Drops nix außer um glowing shrads zu erlangen....grins.

Das mit den Sets ärgert mich dann schon etwas. Hab 50 Runs zu Kahlimgrad gamcht und nix gefunden, dann habe ich meine 1.47 Version geladen und schon gings wieder.

Ich kann deswegen verstehen, dass manche auf die Idee kommen die Droprate (wie zapper.....es versucht hat oder gewollt hat) zu erhöhen. Doch leider braucht man dazu spezifisches wissen...seufz. Es langt nicht nur die eine txt. Datei zu verändern.

Bei Fragen danach wird danngleich die cheater Diskussion wieder anfangen. Und jetzt haben wir bald eine Situation wie beim normalen Diablo. Nix bekommen, wird das cheaten und duppen ja erst richtig anregen.

Ich liebe den Mod, dies sei nur mal so gesagt, aber für mich geht es bei dem Spiel darum Sachen zu finden, nicht unbedingt die Gegener zu erledigen, dass schaffe ich auch mit Low Budget Equip. Ich will meinen Helden/in einfach so gut ausstatten wie es geht, ist das unnormal?

Also bis denne
 
spankie schrieb:
Es langt nicht nur die eine txt. Datei zu verändern.

stimmt nicht theoretisch reicht es eine txt zu verändern :P

den rest an informationen dazu ist gbitte selbst aus angesprochenen gründen zu erarbeiten ^^
 
Ich habs schon ziemlich oft auf Amus und Ringen probiert (mindestens 15 mal :cry: ohne Erfolg), bisher hatte ich nur ein mal Glück bei einer Waffe.
Ich zweifle schon dran, ob das Rezept bei Schmuck funzt.

It is only a 1/5 chance to trigger. Some people will tell you they tried 1000 times with no results, but those people merely duped an item 1000 times and tried it over and over... of course, if it failed once on a given item, it'll fail always on the same item. I'm not that naive.

......

Fällt bei euch auch nicht mehr soviel seit dem der neue Patch drausen ist? Das mit der Droprate geht mir echt auf die Eier, da ich berufstätig bin und nur wenig Zeit zum zocken habe....seufz.

More items -> less chance for any particular item to drop.

Erhöht eigentlich die Anzahl der Spieler die Droprate?

Yes. :D

......

ich hab gestern ca. ne halbe Stunde Inarious ghost gemacht und bestimmt 15 uniques gefunden darunter 1 sacred uni und 4 von den neuen class-spezifischen

The Inarius' Ghost treasureclasses were bugged before 1.50 - every minion dropped like the boss. This has been fixed in 1.50, so you will get much less items from that encounter in the first place.

......

Dennoch ist das doof, ich habe einfach nicht genug Zeit und nun geht es mir genau wie beim normalen Diablo.

So what am I supposed to do then, remove all new items? Increase the chance to drop set items to the point that you won't find any non-set tier 6 items?... :(

......

Okay, so far I've gotten nothing but negative feedback about my good intentions with 1.50.

-- I nerfed overpowered builds; now people complain that I nerfed them.
-- I added new items; people complain that they get less set items.
-- I added a new difficult uberlevel; people complain that it is impossible.

Stay tuned for 1.51 information; I'm going to do something different and just give everyone what they want. An easier game, more items, and some intentionally overpowered builds.
 
...
Stay tuned for 1.51 information; I'm going to do something different and just give everyone what they want. An easier game, more items, and some intentionally overpowered builds.

Don`t get angry. It's quite plain to me (and I think for the most gamer here too) that you can't make it perfect for all.
For me it's no fun to play an overpowered Build, maybe another starts crying.

I think the changes in 1.50 are sane. The new Items have big potential for new builds.

The droprate for set's ... this is problematic since 1.49 (to my mind). Cleaning lvl121-areas for 2-3 (or more) hours without any success is deflating.
Keep in mind there are setitems that will drop more rarely than others. I've found 5 Hadriels Halo and lots of other setitems in 1.48 (but I've no set complete) but only 1 Halo and one other setitem since 1.49 up to now... and I'm spending much time for playing.

Dont get me wrong, I think your and Joel's work is extraordinary, but gettin' a complete set would make me happy.
 
@Laz

Ich über werder Kritik an dir noch an deinem Mod. Du hast da richtig gut gemacht und ich liebe deinen Mod. Doch wir Deutschen jammern halt ganz gern auf höchstem Miveau...lächel.

Bitte mach weiter so......:kiss:
 
spankie schrieb:
@Laz

Ich über weder Kritik an dir noch an deinem Mod. Du hast das richtig gut gemacht und ich liebe deinen Mod. Doch wir Deutschen jammern halt ganz gern auf höchstem Niveau...lächel.

Bitte mach weiter so......:kiss:
 
Brother Laz schrieb:
-- I nerfed overpowered builds; now people complain that I nerfed them.

Ignore them, im very happy with all my chars. and oh wonder i play my old judgement pala again. very funny :cool:

-- I added new items; people complain that they get less set items.

Since you added set items i only found "one" set item. There is no difference between the patches for me ;) With the old patches i dont found set items, and now the same.I really wonder how poeple find over 50 and more. i do the same areas and all with /players8.
Hm, anyway.

-- I added a new difficult uberlevel; people complain that it is impossible.

The Level is the hardest of all, yes. All my chars failed with it, but i dont care about that +2 skills charm. Im more interessed in the new sacred stuff :D

All i can say great work with 1.50.
 
@ Laz
i really like the new patch, picking up rares is now worthwhile again, the new items look interesting but not too overpowered, but about sets i agree with Der Pilger.
i don´t really have time to play countless hours as i just started working on my diploma, so something like 1 set-item every 1-2 hours would be appreciated.
 
1.51 will come sooner than expected, due to some bugs in 1.50 (which weren't my fault - the cube crash is due to the idiot who sent me the expanded cube, the broken spell damage was Excel eating part of a formula).

Early next week? ;)
 
Hi Leute,

eigentlich ist der Mod eine ganz witzige Idee mit den neuen Skills, aber so leids mir tut, mir gefallen sie nicht; zumindest was ich getestet habe.

Nec ist auf lev 5x - langweilig: Minions casten, casten, casten bis die Finger abfaulen und doch irgendwie bleiben sie an jeder Wegverengung minutenlang an irgendwelchen Popelmobs kleben und kommen nicht voran. Ohne Totems mit direktem Schaden kommt so recht keine Freude auf und selbst dann versperren sie den Weg weshalb man darf zur Stadt hin und zurückporten muss damit die Totems verschwinden wobei dabei ärgerlicherweise der Overlordbonus vorübergehend weg ist und man sobald man zurück ist eine Menge Pets nachcasten darf.

Fazit: Am Prinzip des Necs hat sich eigtl. gar nix verändert, nur dass es bis zu ersten Leiche viel zu lange dauert und selbst nach derselben finde ich es unheimlich tröge.


Also schnell Soso erstellt, klingt ja nach mehr damage.

Macht im Prinzip auch Laune, die Skills sehen vielversprechend aus aber auch hier kommt irgendwie keine so rechte Freude auf:

Kältesorc natürlich, man steht auf coolness und fetzt auch recht ordentlich die Mobs weg, Tränke braucht man fast keine mehr dank der netten Sprüche die einem so angeboten werden. Dann der Schmid Akt1 mit lev24, aber ups wo ist denn die Endu hin? Ach stimmt ja, man läuft ja nur 11% langsamer als im rennen Modus, Teleport scheint der Modder vergessen zu haben. Schmid haut 2 mal zu, Soso wird nach 6 wipes gelöscht.

Was nun, naja ehrlicherweise gesagt jeden der anderen Chars gerade bis lev6 gespielt und - nur als Beispiel Assa mit ihren unglaublich unsytlischen Angriffen - gleich wieder gelöscht. Wo sind die Kicks geblieben? Kein Style - keine Assa - delete.

Was positiv auffiel waren die häufigen Runen-Drops und sehr gut auch die Runenwörter, mein Respekt - ein nützliches Unique habe ich allerdings mit dem Nec auch nach Stunden keins gefunden, von Sets scheint auch jede Spur zu fehlen. Die Mobs schaun irgendwie besser aus und das Chaos Sankt gefiel mir auch deutlich besser als das Original.¨
Trotzdem für mich kein Grund Median weiterzuspielen, mir zählt nicht nur die Grafik (die ohnehin mehr als veraltet ist) sondern der Spass an Chars den ich leider nicht gefunden habe.

MfG
 
FA_Maki schrieb:
...
eigentlich ist der Mod eine ganz witzige Idee mit den neuen Skills, aber so leids mir tut, mir gefallen sie nicht; zumindest was ich getestet habe.
MfG

Tja was soll ich dazu sagen?
Entweder teste neue Chars aus (aber weiter als lvl 6... ich bitte dich, zu dem Zeitpunkt kann noch kein Charbuild rocken) oder lass Median bleiben; ist evtl echt nix für dich.

Welche Version haste denn gespielt?
Die aktuelle Version 1.50 ist evtl. leichter am Anfang zu spielen. Ich hab mit meinen neuen Retaliator-Pala ohne nennenswerte Probleme die 1te Att-Challenge gepackt und schätze die 2te wird auch kein Problem. Allerdings hab ich auch schon einen großen Pool an Uniques und RW's die ich dem Kerl anziehen kann.

E#: Die 2te Att-Challenge ist auch abgeschlossen; Probleme = Null

Apropos Uniques / Set's:
Beim normalen Durchspielen fallen nicht all zu viele Uniques, das ist wahr. Set's droppen momentan nur Monster die ein M-Lvl von 121 haben (also nur die Härtesten der Harten), da wirst du also beim normalen Durchspielen keine finden (ausgenommen Baal auf Destruction und noch 'ne handvoll anderer spezieller Monster könnten Sets droppen).
Allerdings droppen Runen, wie du feststellen konntest, am laufenden Meter.
Wenn man erstmal einen Char soweit hat, dass er die 'speziellen' Gebiete leer räumen kann, kriegt man genügend Uniques.

Stichwort Teleport:
Bau dir ne Ama und steck 'n paar Punkte (einer reicht eigentlich) in Wings Of Wrath und ich schwör dir, dass die bei entsprechendem Equip (+Skills) genauso schnell ist, wie ne telende Lod-Soso.
Meine Sorc (und die ist auch zu fuss recht flott unterwegs) ist im Moment meine beste Unique- und Set-Beschafferin. Mit ihr mach ich COV, KURAST 3000 BA, Cow-Level, Rathmas Square und Khalimgrad.

Fazit: Entweder weitermachen bis du einen starken Char hast oder du bleibt beim Standard-LOD, bzw testest andere Mod's aus.

man darf zur Stadt hin und zurückporten muss damit die Totems verschwinden
Es gibt in der Skillauswahl extra einen 'Skill' namens Unsummon, damit kannste jedes Minion (auch Totems) verschwinden lassen.
 
Finally some real opposition. ;)

Nec ist auf lev 5x - langweilig: Minions casten, casten, casten bis die Finger abfaulen und doch irgendwie bleiben sie an jeder Wegverengung minutenlang an irgendwelchen Popelmobs kleben und kommen nicht voran.

Minion builds are always about spamming minions -OR- casting minions and then doing nothing. It was like that in classic LoD as well. Still, some people want those builds.

What should I have done, deleted all minions from the necromancer and turned him into a male sorceress? ;)

Dann der Schmid Akt1 mit lev24, aber ups wo ist denn die Endu hin? Ach stimmt ja, man läuft ja nur 11% langsamer als im rennen Modus, Teleport scheint der Modder vergessen zu haben. Schmid haut 2 mal zu, Soso wird nach 6 wipes gelöscht.

You put 0 points into vitality and have 50 defense, right? Well you can't do that anymore. You're level 24, you should have had decent armor and Mage Armor.

Also, I did not forget teleport, I gave teleport to 3 other characters but not the sorc. This is actually the #1 complaint about the Median skills, but if I just gave all characters their trademark skills from classic LoD, it would defeat the point of having new skills.

Was nun, naja ehrlicherweise gesagt jeden der anderen Chars gerade bis lev6 gespielt und - nur als Beispiel Assa mit ihren unglaublich unsytlischen Angriffen - gleich wieder gelöscht. Wo sind die Kicks geblieben? Kein Style - keine Assa - delete.

Kicks are hardcoded, in that their effects cannot be changed at all. Any kick skill I could have added would have been an exact copy of an existing LoD skill. Again, what is the point of changing the skill trees if you then populate them with LoD skills again?

Trotzdem für mich kein Grund Median weiterzuspielen, mir zählt nicht nur die Grafik (die ohnehin mehr als veraltet ist) sondern der Spass an Chars den ich leider nicht gefunden habe.

It sounds more like you need to learn to play...

- What does a necromancer do in classic LoD? Summon skeletons, amp, wait, wait until a corpse falls, CE.
- What does a necromancer do in Median? Summon minions, Dark Power, wait until a corpse falls, Alpha Totem.

The only real difference is Bone Spirit.

If your minions die all the time, then for god's sake put more points into them, use the tougher minions, or do something clever like casting Unholy Armor on the minion that is being attacked. Or cast Blood Tide Totem. Or get items with +% minion life. Or do the first attribute challenge and get Unholy Prayer, which solves all your minion life problems.

As for your sorceress woes, if you put 0 points into vit and use crap armor with the lowest HP character in the game, you will die. Yes, there is no teleport. So build a tougher character than you would have otherwise.

Also, if you have low HP, low defense, and you are facing a powerful but slow moving melee boss, you should not get hit in the first place.

If you think the assassin lacks 'style', then I wonder what the hell skills you have used. Yeah, so there are no kicks. Boo-hoo. It's a mod. At least there are some area effect physical skills now, so weapon damage actually matters.

ein nützliches Unique habe ich allerdings mit dem Nec auch nach Stunden keins gefunden

My god, did you really expect to find a 'useful' unique for a necro in just a few hours? You never got out of early Hatred difficulty. Are there any 'useful' uniques in Act 3 Normal in classic LoD? Oh yeah, ZOMG DARKGLOW.

Uniques drop often from containers - urns, chests, barrels. Did you kick every urn and open every chest? Or did you just run some boss 50x thinking it was like classic LoD?

Besides, there are runewords and rares and crafts. Newsflash: not every good item is a unique.

(...) von Sets scheint auch jede Spur zu fehlen.

If you had read the documentation, you would have known that sets are high level items and spawn only in certain uberquest areas. Did you read the documentation?

Everybody asks for lower level sets, but due to a Blizzard limitation, sets are not really compatible with the tiered item system. This is why all sets (21 in 1.50, soon 28) are high end items. Yeah, QQ. Blame Blizzard.




This is not a flame - but seriously, dissing a mod because it is different from LoD? :rolleyes:

......

Beim normalen Durchspielen fallen nicht all zu viele Uniques, das ist wahr.

Then again, when you do find a unique, you can easily upgrade it to tier 6, and the sacred uniques are all uberpowerful in the first place. They had better be rare, so they give rares a chance to shine. I don't think FA_Maki noticed (or cared) that rares are better now, though.

Stichwort Teleport:
Bau dir ne Ama und steck 'n paar Punkte (einer reicht eigentlich) in Wings Of Wrath und ich schwör dir, dass die bei entsprechendem Equip (+Skills) genauso schnell ist, wie ne telende Lod-Soso.

Or a barb with Wolf Stance and Berserk Fury (~200% FRW, easily). Or an assassin with Blink, which is a timered teleport with stun. Or a paladin with Divine Apparition, which is another teleport with freeze attached. Or a necromancer with Bend the Shadows, which is yet another teleport.

The only two slow characters are the druid and sorceress.

Es gibt in der Skillauswahl extra einen 'Skill' namens Unsummon, damit kannste jedes Minion (auch Totems) verschwinden lassen.

But he never needed Unsummon in classic LoD so it is unstylisch!!! :rolleyes:
 
What should I have done, deleted all minions from the necromancer and turned him into a male sorceress?

-->
The only real difference is Bone Spirit.

:)well its not the only difference, but i guess u got it:)

Thats it, my nec dies of boredom because he has no active skill to deal direct damage like bone spirit, not one. I would have liked to play even without pets tho but i didnt see any real solution for that.


And no i didnt expect some uBoOr l3eT roxXoR uniques in playing that mod for about 10 hours, but i did expect a bit more than -> none <- and no, i didnt made runs to bossmobs, i cleared the whole areas opening all boxes.

It sounds more like you need to learn to play...

Yes, maybe thats right, im a noob in your mod and i didnt feel any sense to buy bunches of endu-pots tho i hated it not to have, well maybe i would have beaten it if i relogged the game with my stuff and so but i didnt like to :)

And sorry for that i didnt know you wanted to give the game a bit like classic feeling as u mentioned in your response. Maybe you should have cleared it out, because i dont like any classic near mods :)

Kicks are hardcoded, in that their effects cannot be changed at all. Any kick skill I could have added would have been an exact copy of an existing LoD skill.

That i dont know because im no modder, but it dosnt change anything: I dont like assasines without kicks :) Its not because i expect assasines like in LoD or a mod to be like LoD, but its because i really dont like the animation of the normal attacks, its really a pain in the eyes for me. (ah well, of course i could have gone traps, but i want MELEE, thats what i wanted, yes :cool:)


Yes, ive read there are no sets than the uBoOr high ones and thats what i posted i didnt like, is it wrong to post what i didnt like?
sorry for that

mfg.
 
Sorry, then I misjudged you. :angel:

Thats it, my nec dies of boredom because he has no active skill to deal direct damage like bone spirit, not one. I would have liked to play even without pets tho but i didnt see any real solution for that.

Actually, Alpha Totem + Dark Power (especially the crushing blow synergy) + the Barrage on throwing knives makes for some nice physical damage, you'll just need to pile on IAS items.

If you can wait until level 90, Soulshatter is your direct damage spell.

And no i didnt expect some uBoOr l3eT roxXoR uniques in playing that mod for about 10 hours, but i did expect a bit more than -> none <- and no, i didnt made runs to bossmobs, i cleared the whole areas opening all boxes.

You just got unlucky and/or you have 0% magic find. ;) You did say 'no useful uniques', not just 'no uniques'.

And sorry for that i didnt know you wanted to give the game a bit like classic feeling as u mentioned in your response. Maybe you should have cleared it out, because i dont like any classic near mods :)

Ah, I see. ;)

That i dont know because im no modder, but it dosnt change anything: I dont like assasines without kicks :) Its not because i expect assasines like in LoD or a mod to be like LoD, but its because i really dont like the animation of the normal attacks, its really a pain in the eyes for me.

I understand now why you're complaining, sorry.

Yes, ive read there are no sets than the uBoOr high ones and thats what i posted i didnt like, is it wrong to post what i didnt like?
sorry for that

One thing I know for sure, if I ever release Median 2009, it'll no longer have tiered items - so I can actually add sets. ;)
 
FA_Maki schrieb:
...
(ah well, of course i could have gone traps, but i want MELEE, thats what i wanted, yes :cool:)
...

Vorschlag zur Güte:
Probier mal einen Pala aus. Da ich mir zur Zeit grad einen Melee-Pala hochspiele kann ich dir den Retaliator (holy Skill) wärmstens empfehlen. Ich bin z.Zt. lvl 68, habe nicht einen einzigen Statuspunkt vergeben, spiele auf Players 3 und der Bursche wemst den Mob trotzdem in Grund und Boden (bisher noch kein Rip, Tränke spendier ich in den meisten Fällen nur meiner Akt1-Rangerin).

positiv am Retaliator :
der Skill ist ab Lvl2 verfügbar
in meinen Augen ist der Skill schon fast zu stark
ein Schild ist überflüssig, da der Bursche ab und zu was in die Fresse kriegen muss, damit Retaliate aktiviert wird. Man kann also 2-Hand-Waffen nutzen, die richtig derbe Aua machen.
Retaliate trifft jeden Gegner auf dem Screen (ausser Geiern, die grad fliegen)
knockback

negativ:
hab noch nix gefunden
 
Well,

maybe i forgot to highlight more the good site of what ive seen as there is the freakin cool homepage with tons of informations, its really top of the top and fast like hell.

Runewords are extremely nice at this mod and theres also a real chance to get them even in early levels and all are listed at the homepage, too. These runewords may let forget about any uniques missing in lack of itemfind.

The animation of the new skills like sorc are pretty nice, who doesnt like assasine styles wihtout kicks like me should give another char a try. (hardcoded problem, well, theres nothin to complain about in a mod).

Median runs in 1.10 or 1.11 without any problems - at least at my pc - by just switching one little file which is very confortable.

Fast and helpfull replys from the modder at forum tho sometimes a bit overheated. :flame:

Die Sache mit den tierd items muss ich mir nochmal anschauen, scheint doch auch recht cool zu sein und auch das lässt wohl über die fehlenden low-mid-sets hinwegsehen.
Sorry, the same in english: Tierd items seem to be an interesting idea tho i missed to look at their working till now and may help let forget about missing low-mid-sets like the easy-goin runewords do.

So long, ill give it another try with another char, i just was a bit disapointed nec plays nearly same than original just without direct damage spells until lev 90(!) - i expected more changings - who loves nec like at classic - welcome;)


mfg
 
FA_Maki schrieb:
So long, ill give it another try with another char, i just was a bit disapointed nec plays nearly same than original just without direct damage spells until lev 90(!)
also in der hinsicht kann man median überhaupt nicht mit lod vergleichen... lvl 90 hat man recht schnell.
 
oliwa schrieb:
also in der hinsicht kann man median überhaupt nicht mit lod vergleichen... lvl 90 hat man recht schnell.
jupp, da hast du recht.
am besten geht es, wenn man die death machine mit players 4 oder so macht und dazu einen experience-drink.
so hab ich mit meinem barb einen sprung von 63 auf 67 gemacht (1 kill der machine)
bei baal-runs kann man auch sehr gut leveln mit chars, die flächendam austeilen, zB einer apocalypse-sorc.
 
Ich level auch meist bei Baal. Pro Run nehm ich 2 Exp-Tränke mit, die 1te Welle mach ich noch ohne Drink, dann direkt bevor die 2te Welle aufschlägt den 1ten Trank schlürfen. Der hält dann bei Welle 3 noch vor und den 2ten Trank nehm ich dann für Welle 4 + 5.
 
Jo, Leveln geht schnell bei Median......ich hab ein paar nett Exp. Charms damit gehts dann sogar noch schneller...lächel.
 
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